Γενικός αντιπρόσωπος Ελλάδος
Τέλειες εγκαταστάσεις υγραερίου
ΛΥΣΕΙΣ ΥΨΗΛΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ LPG/CNG

ΑΣΦΑΛΕΙΑ


Το υγραέριο είναι εξαιρετικά ασφαλές.
Χρησιμοποιείται εδώ και πολλές δεκαετίες σε συσκευές με φιάλες υγραερίου και στους αναπτήρες και τουλάχιστον 30 χρόνια στα οχήματα . Ως καύσιμο το υγραέριο είναι πιο ασφαλές από τη βενζίνη (πόρισμα Ερευνητικού Ινστιτούτου Δανίας “ΤΝΟ”), λόγο του ότι:

  • Διαχέεται άμεσα στον αέρα, και χρειάζεται διπλάσια θερμοκρασία για να αναφλεγεί.
  • Έχει το χαμηλότερο εύρος ευφλεκτότητας από κάθε άλλο εναλλακτικό καύσιμο
  • Οι διαρροές ανιχνεύονται πολύ εύκολα χάρη της πολύ χαρακτηριστικής μυρωδιάς του υγραερίου που προκύπτει από ένα ειδικό πρόσθετο ως μέτρο ασφάλειας
  • Τα υγραέριο είναι ένα μη-τοξικό, μη- δηλητηριώδης για τον άνθρωπο.


Οι δεξαμενές υγραερίου που επιλέγουμε και τοποθετούμε στα αυτοκίνητα είναι κατασκευασμένες από ειδικά κράματα άνθρακα και χάλυβα και είναι 20 φορές πιο ανθεκτικές από τα ρεζερβουάρ βενζίνης. Δοκιμάζονται σε υψηλές πιέσεις, είναι πιστοποιημένες με ISO και σύμφωνες με τα αυστηρότερα Ευρωπαϊκά standard ποιότητας 67R. Σε περίπτωση πρόσκρουσης δεν σπάνε, ούτε ανοίγουν, κρατώντας το υγραέριο ασφαλέστατα αποθηκευμένο. 

Όλα τα συστήματα που τοποθετούμε φέρουν πολλαπλές βαλβίδες ασφαλείας με βάση τον Ευρωπαϊκό κανονισμό.

Το σύστημα υγραερίου δεν επικοινωνεί με το εσωτερικό του οχήματος.
Η ροή υγραερίου διακόπτεται αν παρουσιαστεί βλάβη σε οποιοδήποτε τμήμα του συστήματος, ή όταν δε δουλεύει η μηχανή. Εάν το όχημα πιάσει φωτιά η πίεση της δεξαμενής ελέγχεται μέσω βαλβίδων εκτόνωσης, ώστε να αποτραπεί η καταστροφή - έκρηξη της.
Σε πιθανή διαρροή το αέριο διαχέεται στο περιβάλλον και δε συγκεντρώνεται στο γύρω χώρο όπως τα υγρά καύσιμα.

Μέτρα για μεγαλύτερη ασφάλεια σε αυτοκίνητα με υγραεριοκίνηση

  • Σε περίπτωση ατυχήματος, η δεξαμενή υγραερίου απομονώνεται από το σύστημα, έτσι ώστε να αποφευχθεί η πιθανότητα διαρροής και ανάφλεξης.
  • Σε περίπτωση που πιάσει φωτιά στο αυτοκίνητο μετά την πρόσκρουση, η βαλβίδα εκτόνωσης που υπάρχει στο όχημα απελευθερώνει υγραέριο στην ατμόσφαιρα σε μικρές ποσότητες. έτσι ώστε να μειωθεί η πίεση μέσα στη δεξαμενή. Με τον τρόπο αυτό το υγραέριο φλέγεται στην ατμόσφαιρα, αλλά η φωτιά δεν φτάνει στη δεξαμενή, οπότε δεν υπάρχει έκρηξη της φιάλης του υγραερίου μέσα στο αυτοκίνητο, που θα είχε τραγικά αποτελέσματα για οδηγό, συνεπιβάτες και το ίδιο το αυτοκίνητο.
  • Οι δεξαμενές διαθέτουν ειδικά προστατευτικά γύρω από την επιφάνεια τους, έτσι ώστε να μην παραμορφωθούν και συμπιεστεί το υγραέριο, ακόμα και όταν η πρόσκρουση είναι σφοδρή.
  • Επιπλέον, έχουν ληφθεί κατάλληλα μέτρα ακόμα και για το σωλήνα ανεφοδιασμού, ώστε να διαθέτει ένα σύστημα απόσπασης. Αν αυτό το σύστημα καταστραφεί ή σπάσει,  η τροφοδοσία του LPG διακόπτεται αμέσως, οπότε δεν υπάρχει διαρροή υγραερίου. Αν υπάρξει διαρροή, η βαλβίδα ροής του υγραερίου θα διακόψει αυτόματα την τροφοδοσία.
  • Κατά τη διάρκεια ανεφοδιασμού του αυτοκινήτου με υγραέριο σε ένα πρατήριο υγραεριοκίνησης, ο χειριστής της μάνικας πρέπει να πιέζει τη λαβή ανεφοδιασμού διαρκώς, κάτι που σημαίνει ότι δεν θα μείνει χωρίς επιτήρηση το σύστημα και το όχημα. Αλλά ακόμα και αν παρουσιαστεί κάποιο πρόβλημα όσο διαρκεί ο ανεφοδιασμός, οι βαλβίδες είναι ρυθμισμένες έτσι ώστε να μπορούν να κλείσουν αυτόματα. Επιπλέον, σε περίπτωση μικρής διαρροής μια βρεγμένη πετσέτα μπορεί να σταματήσει τη διαφυγή του υγραερίου. Όπως τονίσαμε και προηγουμένως, η μεγάλη διαρροή διακόπτεται άμεσα από τη βαλβίδα πλεονάζουσας ροής.



Ασφαλής μετατροπή αυτοκινήτου για υγραεριοκίνηση
Η μετατροπή του οχήματος για υγραεριοκίνηση θα πρέπει να γίνεται σύμφωνα με το νόμο, έτσι ώστε όχι μόνο να είναι νόμιμη, αλλά και ασφαλής. Σύμφωνα λοιπόν με το νόμο:

  • Η δεξαμενή υγραερίου τοποθετείται κάτω από το σασί του αυτοκινήτου και είναι καλυμμένη με λαμαρίνα η οποία έχει τουλάχιστον 3 χιλ πάχος. Το κάτω μέρος της πρέπει να απέχει περίπου 40 εκ από το έδαφος.
  • Ο χώρος στον οποίο τοποθετείται η δεξαμενή δεν πρέπει να έχει άλλα εύφλεκτα εξαρτήματα και υλικά. Η δεξαμενή δεν μπορεί να τοποθετηθεί στο χώρο του πορτμπαγκάζ, αν αυτός επικοινωνεί άμεσα με την καμπίνα των επιβατών.
  • Η δεξαμενή πρέπει να διαθέτει ευδιάκριτο δείκτης στάθμης, έτσι ώστε να μπορεί να ελεγχθεί ανά πάσα στιγμή.Όταν τοποθετείται η δεξαμενή υγραερίου LPG, ο υπεύθυνος της εγκατάστασης πρέπει να ελέγξει την ασφάλεια όλων των υλικών και εξαρτημάτων για την ασφάλεια τους. Πρέπει να ελέγξει σχολαστικά ότι οι σωλήνες και οι συνδέσεις είναι ασφαλείς, στεγανοποιημένοι και σε άριστη κατάσταση.
  • Η βαλβίδα που διακόπτει την παροχή υγραερίου θα πρέπει να τοποθετηθεί σε προσιτό σημείο, ενώ η καλή λειτουργία της θα πρέπει να επιβεβαιωθεί σε κάθε περίπτωση.
  • Οι σωλήνες που θα χρησιμοποιηθούν θα πρέπει να είναι αυστηρά οι κατάλληλοι για τα εξαρτήματα με τα οποία θα συνδεθούν. Επιπλέον θα πρέπει να αποφευχθεί η τοποθέτηση τους σε σημεία που είναι κοντά σε πολύ θερμά σημεία του κινητήρα. Επίσης, δεν επιτρέπεται να διέρχονται μέσα από την καμπίνα των επιβατών σε καμία περίπτωση.
  • Οι σωληνώσεις πρέπει να είναι καλά στερεωμένες, αλλά και να έχουν αρκετό μήκος, έτσι ώστε να μπορούν να απορροφούν κραδασμούς και να μην καταπονούνται οι συνδέσεις τους.


ΥΓΡΑΕΡΙΟΚΙΝΗΣΗ \ ΕΤΑΙΡΕΙΑ \ ΑΣΦΑΛΕΙΑ
ΣΤΑΘΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ - Αντιπρόσωπος
LPGTECH Εγκαταστάσεις υγραερίου
Χρυσαυγή, Λαγκαδάς ΤΚ 57200
Θεσσαλονίκη

Τηλ. 2394025477
Κιν. 6977214835
Fax 2394020055
Login
active³ 5.0 · IPS κατασκευή ιστοσελίδων · Όροι χρήσης
active³ 5.0 · IPS κατασκευή ιστοσελίδων · Όροι χρήσης